Din kurv

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Matchaly IVS
CVR: 38283219
Skrænten 101
7120 Vejle Ø
Danmark
Email: kundeservice@matchaly.dk
Etableringsdato: 23.12.2016

 

Betaling

Matchaly tager imod følgende betalingsmidler:

Visa/Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard, Mastercard Maestro og Diners Club.

Beløbet hæves beløbet først på dit kort, når varen afsendes fra matchaly.dk.

For at sikre dine kontooplysninger bliver disse krypteret inden de sendes til Nets, som håndterer kortbetalinger.

Alle priser er i danske kroner (DKK) inklusiv moms. Vi forbeholder os retten til at ændre priserne uden varsel, dog ikke efter et køb er realiseret.

 

Fragt

Danmark: Kun 34 kr. uanset mængde.
Fri frag ved køb over 500 kroner.

Forsendelser til udlandet afregnes efter postvæsenets laveste takster.

Vi tager forbehold for fejl i prissætning, trykfejl, lagerfejl samt leveringsfejl fra DAO365. Såfremt vi får din pakke retur, fordi du som kunde ikke har udfyldt din leveringsadresse korrekt, eller at du ikke har afhentet varen inden for fristen, hæfter du selv for at få varen tilsendt igen.


Distributionspartnere

Vi sender alle vores danske pakker med DAO365.

 

Leveringstid

Adresser i Danmark: 1-4 hverdage.*

*I yderkantsområder i forskellige dele af landet kan længere leveringstid forekomme, ligesom længere leveringstider kan forekomme i perioder med spidsbelastninger, ved akut sygdom på vores lager, ved pakkehåndteringsproblemer og lignende hos DAO365.

 

Track & Trace

Du får tildelt et sporingsnummer, så du altid kan følge din pakke.

 

Fortrydelsesret

Returret

matchaly.dk yder 14 dages fuld returret. Fortrydelsesfristen udløber altså 14 dage efter den dag du har modtaget din vare.

Såfremt du ønsker at fortryde dit køb, skal du inden 14 dage fra modtagelse af varerne meddele os dette. Meddelelsen skal gives til kundeservice@matchaly.dk. Det er vigtigt, at du i din meddelelse tydeligt angiver, at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde dit køb uden at give os tydelig meddelelse herom – heller ikke ved at nægte at modtage varen.


Returnering

Din ordre skal returneres uden unødig forsinkelse og seneste 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.

Hvis du fortryder dit køb, skal du sende varerne til:

Matchaly IVS
Att. Kundeservice
Skrænten 101
7120 Vejle Ø
Danmark

Du er ansvarlig for varerne fra tidspunktet for levering og bærer risikoen for eventuelle skader på disse. Det betyder bl.a., at du skal sørge for at varerne er pakket forsvarligt ind således de ikke beskadiges ved returnering og at du skal afholde alle direkte udgifter i forbindelse med tilbageleveringen af varerne.

Bryder du forseglingen på varer, der af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, mister du din fortrydelsesret.


Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Te kan altså ikke prøves, da det vil kræve, at du bryder forseglingen og dermed reducerer varens handelsmæssige værdi til kr. 0,-

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, tilbagebetaler vi naturligvis det beløb du har indbetalt til os. I de tilfælde hvor varens værdi er forringet og du hæfter for en sådan værdiforringelse, fratrækker vi dette købsbeløbet.

Såfremt du måtte ønske at gøre brug af din fortrydelsesret, refunderer vi selvfølgelig alle betalinger modtaget fra dig. Det gælder også leveringsomkostninger svarende til den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder på matchaly.dk. Refusionen sker uden unødig forsinkelse og seneste 14 dage efter dagen, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i andet.

Vi kan dog altid tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret denne.

 

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Når du returnerer en ordre, skal du vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker, der sendes på efterkrav.

 

Reklamationer

Dit køb er naturligvis omfattet af Købelovens 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du, i tilfælde af en mangelfuld vare, enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af varen eller anden skadeforvoldende adfærd. Reklamationsretten begrænses dog af varens naturlige holdbarhed.


Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Det er vigtigt, at du reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen, da du eller risikere at miste retten til at gøre manglen gældende. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen dog altid blive anset for at være rettidig.

Du bedes i den forbindelse kontakte os på kundeservice@matchaly.dk

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger.
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis også dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:
Matchaly IVS
Att. Kundeservice
Skrænten 101
7120 Vejle Ø
Danmark

 

Venligst med sende følgende information

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Du bedes bemærke, at vi ikke modtager pakker der sendes pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at det er dit ansvar at sende varen tilbage i forsvarlig emballage, således at varen ikke beskadiges under transporten, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

En cookie er en tekst fil, der registrer din adfærd på et netværk (fx matchaly.dk) og gemmes på din computer/harddisk. Ud fra denne fil, kan vores serveren genkende dig næste gang du besøger matchaly.dk. Der lagres ikke personhenførbare oplysninger i en cookie, men snarere oplysninger om brugerens adfærd på matchaly.dk, fx. et indtastet brugernavn i forbindelse med login. En cookie lagres på brugens egen harddisk sammen med cachede filer. Du kan sætte din browser til at informere dig, når du modtager en cookie, eller du kan vælge at slå cookies helt fra. Se vejledning her.

På matchaly.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktioner. Cookies bruges til: 

  • at skabe øget brugervenlighed 
  • at huske hvilke produkter der opbevares i indkøbskurven, når du handler på websitet.
  • Analytiske formål 

matchlay.dk indeholder cookies fra tredjeparter, der i varierende omfang kan omfatte:

Epay, Google Analytics m.fl.

For at du kan indgå en aftale med os via websitet skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
Email-adresse

Disse personlige oplysninger registreres og opbevares hos Matchaly i 5 år, hvorefter de slettes. Denne registrering af dine personoplysninger er nødvendig, for at vi kan levere dine varer til dig. 

Direktøren og webredaktøren for Matchaly har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på matchaly.dk er webredaktør Andreas Rytman.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret, ligesom vi ikke transmitterer kundeoplysninger krypteret.

Dine oplysninger registreret på matchaly.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand. Vi registrer ingen personfølsomme oplysninger. Du vil dog modtage en e-mail fra os, via en tredjepart, der beder dig om at anmelde din købsoplevelse på matchaly.dk

Når du tilmelder dig vores nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse, men denne vil ikke blive videregivet til andre.

Efter Persondataloven har du, som registreret hos Matchaly, altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til at kræve indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Du skal blot rette henvendelse til Matchaly via e-mail kundeservice@matchaly.dk

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice@matchaly.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til

Forbrugerklagenævnet
Carl Jacobsens vej 35
2500 Valby
kfst@kfst.dk
Tlf. 41 71 50 00
kfst.dk

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/